اخبار نت شبکه

معرفی رک ایستاده

رک ایستاده

رک ایستاده

رک ایستاده، در بین تجهیزات شبکه محصولی بوده که از آن برای محافظت از تجهیزات مختلف شبکه از جمله سرور ها، مودم ها و … استفاده می شود. به دلیل اهمیت این قطعه در تجهیزات شبکه، در ادامه به بررسی عملکرد آن پرداخته و جزییاتی درباره آن نیز به طور کامل معرفی خواهد شد.

بررسی و معرفی رک ایستاده

در رابطه با قطعات مربوط به شبکه، سرور ها و اینترنت، محصولات مختلفی دخیل بوده که استفاده از آنها، تجربه لذت بخش تری را برای شما به همراه خواهد داشت. حتما شما هم تا به حال نام رک را شنیده اید. این محصول، که یکی از مهم ترین بخش ها برای احداث سرور می باشد، وظایف گسترده ای را بر عهده دارد. در صورتی که قصد دارید بیشتر با این کالا آشنا شوید، در ادامه، به بررسی رک ایستاده پرداخته و همچنین کارایی و جزییات مربوط به آن را نیز بازگو خواهیم کرد.

حتما تا به حال تجهیزات شبکه را دیده اید. به طور کلی، تمامی سرور ها و تجهیزات شبکه، در محفظه های فلزی به نام رک سرور قرار دارند. حال، برخی از رک ها، به صورت ایستاده بوده و به همین خاطر، به آنها رک ایستاده نیز می گویند.

به طور کلی، وظیفه این محصول را می توان محافظت از سرور ها، مودم ها، روتر ها و … دانست. همچنین، در کنار محافظت، رک ها با قرار گیری صحیح، سبب تهویه مناسب و مطبوع در تجهیزات شده و خطر افزایش دما و آسیب دیدن قطعات را کاهش می دهد. دقت داشته باشید که استفاده از رک ایستاده، سبب منظم تر شدن تجهیزات شبکه شده و به وسیله آن راحت تر به قطعات مختلف دسترسی خواهید داشت.در ادامه به تجهیزات رک و متعلقات رک انواع متعلقات رک ایستاده و رک دیواری اشاره نمود

و اینکه تمامی رکهای ایستاده از قبیل رک 22 یونیت عمق 80 ، رک 22 یونیت ایستاده عمق 60 و یا رک های دیواری مانند رک 7 یونیت

جزییات رک ایستاده

فن رک

همان طور که اشاره شد، رک ها سبب تهویه مطبوع در سیستم خواهند شد. به همین خاطر، استفاده فن مناسب در آنها می تواند به سرعت سبب کاهش دمای تجهیزات شبکه شود.

رک ایستاده

سینی رک

سینی یکی از متعلقات رک میباشد که همواره و در جهت تعبیه تجهیزات شبکه از قبیل سوئیچ شبکه روتر شبکه  و یا مودم نیز مورد استفاده قرار میگیرد،

سینی رک در چندین سایز قابل استفاده میباشد که بیشتر موارد مورد استفاده با ابعاد مشخص و عمق 60 سانت 80 سانت و 100 سانت تولید و روانه بازار میگردد.

البته لازم به توضیح میباشد که تعدادی از سوئیچ های موجود در بازار به عنوان رک مونت وجود دارد که این مدل رکها بدون در نظر گرفتن و یا استفاده از سینی به امکاناتی بر روی خود سوئیچ شبکه در نظر گرفته شده است بر روی ستونهای رک بسته میشود ،

نکته مهم اینمه زمانی که از سوئیچ رکمونت در رک استفاده میگردد و در واقع بدون استفاده از سینی در رک تعبیه میگردد بسیار مورد مهم در جهت بالا بردن طول عمر سوئیچ میباشد .

همین امر باعث میگردد که هوای بهتر داخل خود سودیچ در جریان بوده و باعث جلوگیری از سوختن بردهای داخلی سوئیچ میگردد.

 

رک ایستاده

پاورماژول رک

پاور ماژول رک مونت نیز جزو ملزومات و متعلقات رک میباشد که استفاده از آن برای تجهیزات مورد استفاده در رک ضروری میباشد .

پاور ماژول بیشتر در رکهای ایستاده به صورت رکمون مورد استفاده قرار میگیرد و در پاره ای مواقع به تعداد دو یا سه تا از پاور ماژول در یک رک ایستاده مورد استفاده قرار میگیرد، بیشترین استفاده از پاور ماژول در رک ایستاده پاور ماژول 8 پورت میباشد که با ابعاد استاندارد بر روی ستونهای یا همان آداپتور رک مستقر میشود.

پایه ی ثابت

این نوع پایه ها، سبب استحکام بیشتر محصول شده و از تکان خوردن و افتادن آن جلوگیری خواهند کرد.

چرخ جهت جا به جایی

لازم به ذکر است که برای سهولت در جا به جایی رک ها، چرخ هایی در آنها تعبیه شده که به وسیله آنها راحت تر می توانید تجهیزات را منتقل کنید.

ورودی

گفتنی است که در رک ایستاده، ورودی های مناسبی برای کابل ها و سیم های مختلف در نظر گرفته شده تا راحت بتوانید قطعات مختلف را در آن قرار دهید.

در آخر، دقت داشته باشید که شما می توانید در صورت نیاز، فن های جداگانه ای نیز برروی رک خود نصب نمایید. همچنین، در هنگام خرید توجه داشته باشید که محصول خود را از یک مجموعه ی کاملا معتبر تهیه کرده تا در آینده در صورت بروز مشکل بتوانید آن را پیگیری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *