اخبار نت شبکه

رک ایستاده Standing Rack  رک دیواری wall Rack

رک ایستاده رک دیواری

استفاده رک ایستاده و رک دیواری در شبکه های کامپیوتری

رک ایستاده Standing Rack  یکی از تجهیزات ضروری و لازم الاجرا در شبکه های کامپیوتری محسوب میگردد.

راهنمای خرید رک ایستاده

با توجه به نوع عملکرد و استفاده تجهیزات اکتیو شبکه از جمله سوئیچ شبکه ، روتر شبکه ، مودم و سایر تجهیزات اکتیو شبکه ، استفاده از انواع رک های ایستاده در شبکه های مختلف پیشنهاد میگردد.

قطعا برای بسیاری از دوستان اتفاق افتاده است که با حضور در یک شعبه بانک  وجود رک ایستاده ( که از راه دور شباهت بسیاری به یخچال دارد ) جلب توجه نموده و نظر ما را به سمت خود جلب نماید. و در ادامه اینکه این سوال برای شما پیش آمده است چرا در بانکهای مختلف رک ایستاده در ابعاد و اندازه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است .

تمامی این موارد و بسیاری از موارد دیگر که بازگو نکردیم بیانگر این موضوع میباشد که رک یکی از تجهیزات ضروری و مورد نیاز برای هر شبکه کامپیوتر در ابعاد مختلف میباشد.

رک ایستاده رک دیواریموارد استفاده از رک

استفاده رک در شعب بانکها به علت محدود بودن کلاینتها یا همان پی سی هوای مورد استفاده که معمولا در یک شعبه بانک چیزی حدود 15 تا 20 سیستم مورد استفاده قرار میگیرند ، رک مورد استفاده به تعداد یک عدد و در سایز 27 یونیت تا 42 یونیت کفایت میکند.

استقرار یک دستگاه سوئیچ شبکه 24 پورت در کنار پچ پنل 24 پورت و همچنین نصب تجهیزات داخلی رک از جمله سینی ثابت رک سینی متحرک رک نگهدارنده کابل لایت پنل ، جزو تجهیزات اولیه و دم دستی شبکه یک شعبه از بانکهای کشور میباشد.

استفاده از پچ کورد در سایزهای مختلف که در رک بیشتر به جهت رعایت زیبایی و جلوگیری از شلوغ شدن داخل رک از پچ کورد 30 سانت یا نهایتا پچ کورد نیم متر استفاده مینمایند.

پچ کرد مورد استفاده در رک ارتباط بین پچ پنل و سوییچ را به عهده گرفته و  معمولا در رنگهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.

البته لازم به توضیح میباشد که استفاده از رنگبندی های مختلف در شبکه های کامپیوتری به جهت رعایت اصول اولیه نصب و راه اندازی شبکه و نیز سهولت در کنترل و عیب یابی احتمالی در آینده بسیار مورد توجه قرار میگیرد ، که این موضوع بسیار مهم و کاربردی نیز در استفاده پچ کورد در رنگهای مختلف بین سوئیچ و پچ پنل همواره مد نظر قرار میگیرد.

رک ایستاده رک دیواریکارخانجات تولید رک

حال با توجه به توضیحات داده شده به معرفی رکهای موجود در بازار و استفاده هر یک از آنها در شبکه های کامپیوتری اشاره میکنیم.

رک الگونت Lgonet

رک اچ پی ایران ( اچ پی آی ) HPI

  • رک ایستاده اچ پی آی
  • رک دیواری اچ پی آی

رک اچ پی آسیا HPA

  • رک ایستاده اچ پی ای
  • رک دیواری اچ پی ای

رک پایا سیستم

  • رک ایستاده پایا سیستم
  • رک دیواری پایا سیستم

رک تیام شبکه

  • رک ایستاده تیام شبکه
  • رک دیواری تیام شبکه

و

.

.

.

که غالبا به رکهای ایستاده هر یک از برندهای ذکر شده فوق رک سرور ایستاده نیز نامگذاری میگردد.

در ادامه مقالات مربوط به رک چه از نوع رک استاده و چه از نوع رک دیواری، برای هر یک از کمپانی های فوق توضیحات کاملا کاربردی و تاثیر گذار در جهت نقاط قوت و ضعف آنها توضیحات کامل ارائه میگردد و شما میتوانید با بررسی و مقایسه هر یک از تولیدات این کارخانه ها و ارتباط مستقیم با تجهیزات مورد استفاده و تعداد کلاینتهای  اسفاده شده بهترین انتخاب را انجام دهید

  • لازم به توضیح اینکه در هر مرحله از بررسی ، مقایسه و حتی در حال مطالعه این مقاله در رابطه با امکانات و تواناییهای رکها ، جهت ارائه سوالات و یا دریافت اطلاعات تکمیلی میتوانید با بخش پشتیبانی و فنی ( 24 ساعت آنلاین ) از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی  تماس برقرار نمایید و کارشناس مربوطه جدیدترین و مقرون به صرفه ترین پیشنهادات را در اختیار شما قرار میدهد.

انواع رک های ایستاده

رک ایستاده 12U یونیت

رک ایستاده 14U یونیت

رک ایستاده 16U یونیت

رک ایستاده 18U یونیت

رک ایستاده 20U یونیت

رک ایستاده 22U یونیت

رک ایستاده 23U یونیت

رک ایستاده 27U یونیت

رک ایستاده 28U یونیت

رک ایستاده 32U یونیت

رک ایستاده 37U یونیت

رک ایستاده 40U یونیت

رک ایستاده 42U یونیت

رک ایستاده 44U یونیت

رک ایستاده 47U یونیت

بیشتر بخوانید بیشتر بدانید

تجهیزات سیسکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *