اخبار نت شبکه

بررسی کابل شبکه و انواع آن

کابل شبکه

کابل شبکه، یکی از تجهیزات بسیار مهم در تکنولوژی های مختلف و به ویژه در موضوع اینترنت می باشد. به همین خاطر، خوب است پیش از هر چیزی با این محصول آشنا شده و انواع آن را بشناسید. در ادامه، دو نوع از مهم ترین و معروف ترین کابل شبکه های موجود در بازار معرفی خواهد شد.

 

معرفی کابل شبکه و انواع آن

در دنیای امروز، اینترنت نقش گسترده ای را بر عهده داشته و یکی از مهم ترین قسمت ها در هر جامعه محسوب می شود. از این رو، لوازمی که برای بهره مندی از این تکنولوژی مورد استفاده قرار می گیرد نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شناخت بهتر آنها منجر به انتخاب مناسبی خواهد شد. کابل شبکه، یکی از مهم ترین قسمت ها در مبحث اینترنت بوده که به طور مستقیم با کیفیت و سرعت اینترنت مرتبط خواهد بود. به دلیل این اهمیت فوق العاده، در ادامه به بررسی و معرفی کابل شبکه پرداخته و همچنین سعی می کنیم انواع آن را نیز به شکلی مفید و مختصر معرفی کنیم.

کابل شبکه به سیم هایی گفته شده که داده ها و اطلاعات را بین اجزای مختلف شبکه مانند سیستم کامپیوتری، روتر، شبکه های مختلف و … جا به جا می کند. از این رو، برای هرگونه انتقال اطلاعات نیاز به اینگونه کابل ها داشته و می بایست در هنگام استفاده از آنها دقت زیادی داشته باشید.

دقت داشته باشید که کابل شبکه انواع مختلفی داشته که در ادامه تنها به بررسی دو مورد از مهم ترین های آن خواهیم پرداخت :

کابل شبکه  CAT5e

این سری از کابل های شبکه، نسل جدیدتر نوع CAT5 محسوب شده که نسبت به آنها از سرعت و کیفیت بهتری برخوردار است. همان طور که گفته شد سرعت انتقال در این نوع کابل شبکه بالا بوده و به 1000 مگابایت بر ثانیه نیز می رسد.

فرکانس در این کابل نیز 100 مگاهرتز بوده و حداکثر تا 350 مگاهرتز نیز خواهد بود. البته لازم به ذکر است که این نوع کابل نسبت به نسل قبلی خود از لحاظ فیزیکی تغییر آنچنانی نداشته و مشابه CAT5 طراحی شده است.

 

کابل شبکه

کابل شبکه cat6

یکی از کابلهای شبکه رایج در دنیای آی تی و سیستم های شبکه ای کامپیوتر کابل شبکه cat6 میباشد که در استاندارد utp بسیار مصرف بالایی دارد.

این مدل کابل شبکه cat6 utp که سازگاری بسیار زیادی با انواع تجهیزات شبکه از قبیل سوئیچ های شبکه روتر ها و انواع کارت شبکه را دارا میباشد بیانگر این موضوع میباشد که بیشتر تجهیزات در حال حاضر با باستاندارد cat6 utp در حال ساخت و ارائه به بازار میباشد.

البته که کابل شبکه cat6 نیز با استاندارد شیلدار که به اصطلاح sftp در بازار شناخته میشود هم در بازار درخوستهای خود را داشته و با توجه به خاصیت نویز گیر بودن آن برای استفاده های خاص مورد مصرف قرار میگیرند.

کابل شبکه CAT7

این کابل شبکه، نسبت به نوع قبل که مورد بررسی قرار گرفت، از کیفیت و سرعت به مراتب بیشتری برخوردار بوده و به همین خاطر یکی از محبوب ترین ها نیز در بازار محسوب می شود. لازم به ذکر است که سرعت انتقال در این نوع کابل تا 10 گیگابایت رسیده و می توانید سرعت بی نظیری را از طریق این نوع کابل تجربه کنید. گفتنی است که فرکانس در این کابل نیز تا 600 مگاهرتز نیز می رسد.

در آخر، همان طور که گفته شد، کابل ها انواع بسیار مختلفی داشته که در اینجا تنها به دو مورد مهم از آنها پرداختیم. برای بررسی محصولات بیشتر و متنوع تر می توانید به وبسایت مجموعه ی نت شبکه مراجعه کنید.

مقالات نت شبکه با توجه به گستردگی محصولات و شاخه های مربوطه در زمینه های مختلف سعی بر این دارد تا بتواند اطلاعات جامع و دقیق و مورد نیاز بازار را در اختیار شما عزیزان قرار دهده 

مقالاتی در زمینه طراحی وب سایت که نوع برنامه نویسی که بهترین بازدهی را در این زمینه داشته باشد . و یا در زمینه انواع گوشی های پرمصرف دنیا و میزان واردات گوشی موبایل در ایران نیز اطلاعاتی جامع در اختیار شما قرار دهیم ، همچنین در زمبنه تجهیزات پسیو شبکه ازقبیل انواع کیستون شبکه انواع پچ پنل شبکه که به صورت خاص پچ پنل لگراند 24 پورت cat6 و نیز یکی از محصولات شبکه بنام پچ پنل لگراند 48 پورت cat6 و همچنین اطلاعاتی در زمینه ذخیره سازی اطلاعات و انواع بک آپ گیری با انواع تجهیزات مرتبط را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *