اخبار نت شبکه

مشخصات و محل نگهداری رک دیواری رک ایستاده

رک دیواری رک ایستاده

بهترین مکان جهت نگهداری رک

محل استقرار رک دیواری و فاصله رک ایستاده با دیواره های اطراف و همچنین محفظه باز پشت رک  از نکاتی میباشد که در طول عمر مفید سرور و سوئیچهای مورد استفاده در رک نقش بسیار مهم و کاربردی ایفا میکنند.

نوع قرار گرفتن سینی ها در فواصل مختلف در رک و نیز جایگاه و استقرار سرور و سایر موارد …تماما باعث میگردد تا هوا داخل رک جریان مشخصی نداشته و این تداخل هوای گرم تولید شده توسط سرور و سایر تجهیزات باعث تجمع هوای گرم شده در صورت تداوم این اتفاق ، در کوتاهترین زمان ممکن باعث آسیب رساندن به تجهیزات داخلی رک میگردد.

 

رک دیواری رک ایستاده

البته تمامی موارد ذکر شده در مطالب فوق برای استفاده از رک در یک فضای معمولی و قابل دسترس میباشد .

اما در مکانهایی نظیر مراکز دولتی بانکها و شرکتهای بزرگ و همواره استفاده از امکاناتی نظیر انتقال داده های مورد استفاده همزمان در چندید کلاینت و یا ارائه اینترنت برای تمامی کلاینتها به صورت همزمان ، و یا ذخیره داده ایی که برای استفاده در آینده بسیار مهم و حیاتی میباشد ، همگی این موارد که به اختصار به آن اشاره شد باعث میگردد تا برای جلوگیری از صدمه رساندن به رک و تجهیزات داخلی آن از فضایی اختصاصی با ساختار مختص آن استفاده نمود.

در این گونه موارد و در مراکزی که حفظ و نگهداری داده ها به همان اندازه خود داده ها میتواند ارزشمند و مفید باشد ( مثلا اطلاعات و داده های بانکی ) باید در لایه های مختلف اطلاعات ذخیره و با مدیریت نرم افزاری در هر مرحله امکان دسترسی به یکی از لایه های اطلاعاتی فراهم گردد.

با  بررسی در یکی از شعب بانکی به راحتی میتوان مراکز مختلف و محل های ذخیره سازی داده ها را مورد بررسی قرار داد که در ادامه به آن اشاره مینماییم.

معمولا در یک شعبه بانک یک یا چند سرور به همراه سوئیچهای متعدد در کنار سایر ملزومات جانبی از قبیل پچ پنل ، کی وی ام سوئیچ و سایر متعلقات قابل مشاهد میباشد که در واقع تمامی اطلاعات و تغییراتی که در لحظه در حال تغییر و جابجایی مثلا حساب مشتریان در حال اتفاق افتان میباشد در این سرور در حال ذخیره سازی میباشد ، که در نگاه اول این سوال پیش میآید که تمامی اطلاعات در این سرور ذخیره شده و در صورت بروز هر گونه مشکل و یا سرقت  تمامی اطلاعات ان شعبع بانکی از بین میرود . اما در واقع همزمان با ذخیره سازی دیتاها در سرور مستقر در شعبه بانک، سرور دیگری در مکانی متفاوت وجود دارد که همزمان وظیفه ذخیره سازی اطلاعات 10 شعبه بانکی را به عهده دارد و در واقع سرور دومی نیز همزمان با سرور مستقر در شعبه بانک وظیفه ذخیره سازی دیتاهای شتریان را دارا میباشد.

 

رک دیواری رک ایستاده

نکته مهم این که ایا محل نگهداری از رک ایستاده دوم همانند محل نگهداری از رک در شعبه بانکی بوده و در واقع به راحتی امکان آسیب رساندن فیزیکی و یا نرم افزاری وجود دارد ؟

پاسخ به این سوال را میتوان اینگونه عنوان نمود که محل استقرار رک دوم به مراتب از لحاظ امنیتی چه فیزیکی و چه نرم افزاری در سطح بالاتری قرار دارند. اما این پایان کار نبوده و در واقع محل اصلی و امنیتی جهت ذخیره سازی و نگهداری از دیتاهای موجود درمحلی به نام روم سرور میباشد که در ادامه نسبت به آن توضیحات تکمیلی و کاملی ارائه میگردد.

تجهیزات روم سرور

اتاق سرور به محلی گفته میشود که با توجه به امنیت و مهم بودن تجهیزات نگهداری شده در آن محل از اختار متفاوت و با امنیت بالا ساخته و مورد استفاده قرار میگیرند.

معمولا جهت تجهیز کردن مکانی تحت عنوان روم سرور به نکاتی از قبیل امنیت دسترسی فیزیکی افراد ، امنیت و غیر قابل آسیب رسیدن هنگام زلزله و یا اتفاقاتی نظیر آن ، جلوگیری از آسیب رسیدن هنگام جنگ و صدمات ناشی از آن و جلوگیری از حملات سایبری و هک شدن و سایر موارد مشابه ….. تمامی مواردی میباشد که تیم پشتیبانی و امنیت شبکه باید مد نظر قرار داد.

 

رک دیواری رک ایستاده

حال به مواردی که هنگام انتخاب رک و تجهیزات مورد استفاده در آن جهت روم سرور اشاره مینماییم.

ساختار روم سرور معمولا از لحاظ ظاهری به شکلی میباشد که از سمت جلویی آن به صورت کاملا شیشه ای بوده و مدیران مربوطه بتوانند در هر لحظه   و در کوتاهترین زمان ممکن تسلط کامل بر روی رک ها و تجهیزات داخلی آن داشته باشند.

پس از درب شیشه ای یکی دیگر از مواردی هنگام ساخت روم سرور باید مدنظر قرارداد ساختار دیواره ها میباشند که باید به شکلی در نظر گرفته شود تا به بهترین شکل ممکن گرمادی داخل اتاق را به بیرون از اتاق انتقال دهند ، البته که استفاده از کولر گازی و خنک نگه داشتن فضای داخل روم سرور بخش عمده ای از این اتفاق را به عهده گرفته است.

در نهایت اینکه معمولا در روم سرورها تعداد حداقل 5 تا 10 رک که هر کدام حداقل یک دستگاه سرور را در خود جای داده است تعبیه میگردد که فاصله بین هر کدام و اینکه مسیر تهویه هوا در بین شبکه های تهویه ها و فن های تعبیه شده در رک تماما مواردی میباشند که هنگام استقرار رک در روم سرور باید مد نظر قرار داد.

پس از تعبیه و راه اندازی روم سرور یکی از مواردی که به شدت باید مد نظر قرار داد و بسیار کاربردی میباشد سیستم مانیتورینگ و کنترل هر یک از تجهیزات مورد استفاده در رک ها میباشدند.

کارشناسان مربوطه  جهت سهولت در کار خود و همچنین سرعت بخشیدن به عملکرد و بالا بردن کارایی نسبت به این موضوع بسیار حساس بوده و همواره سعی را بر این میگدارند که در کنار استفاده از بروز ترین تجهیزات برای شبکه های خود ، از جدیدترین و کارآمدتررین تجهیزات برای مانیتورینگ روم سرورها استفاده نمایند.

در نهایت اینکه با توجه به حساس بودن تهیه تجهیزات روم سرور و خرید تجهیزاتی نظیر رک شبکه ، سوئیچ و روتر شبکه سرور شبکه و سایر تجهیزات مربوطه همواره و در هر لحظه میتوانید با بخش پشتیبانی و فروش نت شبکه تماس حاصل نموده و از جدیدترین قیمت رک ایستاد ، قیمت رک دیواری-خرید تجهیزات شبکه ، فروش کابل شبکه و سایر تجهیزات مربوطه اطلاع حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “مشخصات و محل نگهداری رک دیواری رک ایستاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *