اخبار نت شبکه

اپل و پرداخت غرامت 5 میلیون دلاری

گوشی اپل

درخواست غرامت 5 میلیون دلاری یک از کاربران اپل

اپل در دادگاه محکوم و با پرداخت مبلغ 5 میلیون دلار باید رضایت شاکی خود را جلب نماید.

در سال 2019 انفجار باتری گوشی آیفون چشم و مچ دست یکی از کاربران ایفون 6 اپل را دچار دیدگی کرد که این اتفاق باعث ایجاد بددینی زیادی در آن زمان نسبت به اپل بوجود آورد

پس از پیگیریهای فراوان آن فرد و شکایات متعدد در سال 2019 و بعد از گذشت حدود دو سال شکایت خود را تقدیم دادگاه نموده و خواستار و پیگیر دریافت خسارات 5 میلیون دلاری شده است

بنا به گفته این کاربر ( رابرت فرانکلین ) آی فون 6 ، در حال شارژ شدن گوشی خود ناگهان گوشی بیش از اندازه داغ شده و باعث بروز انفجار و آتش سوزی میگردد.

رابرت ادعا میکند که شرکت اپل باید علاوه بر هزینه های درمان و هزینه های مربوط به گوشی باید هزینه های مربوط به دادرسی ، حق وکالت و نیز هزینه های مربوطه را بر عهده بگیرد،  که برآورد هزینه های ذکر شده رقمی نزدیک به 5 میلیون دلار میباشد.

 

اپل

موقعیت وقوع حادثه

با توجه به اینکه این اتفاق در شهر تگزاس اتفاق افتاده و ظاهرا اپل قوانین مربوط به این شهر را نقض نموده است و در واقع محصولی را عرضه نموده است که در این شهر غیر قابل فروش مباشد.

اتفاق پیش آمده بدین صورت بوده که رابرت در روز حادثه در سال 219 در شهر تگزاس در حال گوش کردن موسیقی ، مشکلی در پخش موسیقی بر روی گوشی خود احساس میکند و ناخود آگاه جهت بررسی مشکل بوجود آمده به سمت گوشی می رود.

در این هنگام و با لمس گوشی دستگاه منفجر شده و صدماتی به دست و چشم او وارد میشود.

البته ناگفته های بسیاری در مورد این انفجار وجود دارد که باید مواردی نظیر موقعیت و وضعیت گوشی هنگام انفجار و همچنین توضیحات تکمیلی فرانکلین در این زمینه وجود دارد.

از گوشی آیفون 6 سال 2015 رونمایی گردیده است و اتفاق پیش آمده در اسل 2019 میباشد، البته گوشی خریداری شده در سال 2018 میباشد و اینکه از کدام نمایندگی آیفون خریداری شده است نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

حال با توجه به این اتفاقات باید منتظر ماند و دید که سرانجام این دادگاه به کجا ختم میگردد.

البته این گونه موارد در بعضی کمپانی های تولیدات تجهیزات آی تی نیز به وفور اتفاق افتاده و نتایج جالبی نیز رقم خورده است.

کمپانی نظیر نگزنس که تولید کننده کابل شبکه نگزنس ، پچ کورد نگزنس و یا کمپانی نظیر لگراند که این هم در تولیدات کابل شبکه لگراند و پچ کورد لگراند سابقه درخشانی دارند.

البته در سال 2018 نیز مشابه همین شکایت در کشور فرانسه و از کمپانی که رک شبکه تولید میکرد نیز اتفاق افتاده و این کمپانی با توجه به گذشته درخشان در زمینه تولید رک دیواری و رک ایستاده در دادگاه حاضر و درگیر شکایت مشتری نیز بوده است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *